Τετάρτη, 25 Μαΐου 2011

Το διχασμένο απολυτήριο...

Η σπουδή με την οποία το σεβαστόν Υπουργείο ανακοίνωσε την νεκρανασταση της Ε! Δέσμης  ήταν πραγματικά εντυπωσιακή.
Μόλις μία εβδομάδα πριν από τη διακοπή των μαθηματων για  το Πάσχα,  στάλθηκε στα σχολεία ένα έγγραφο με το οποίο το Υπουργείο αναγνωρίζοντας τη δοκιμασία στην οποία υποβάλλονται αναίτια οι μαθητές της Γ! Λυκείου που δεν επιθυμούν την εισαγωγή τους στη Γ!βάθμια εκπαίδευση,  προαναγγελεί το επικείμενο "θαύμα" . Η επίσημη αναγγελία θα γίνει με εγκύκλιο στις 04/05, δίνοντας προθεσμία μέχρι 9/5 για κατάθεση των αιτήσεων στο σχολείο.
Η πρώτες αντιδράσεις από τις οικογένειες των ενδιαφερομένων μαθητών θετικές. Οι εκπαιδευτικοί μπορεί κάτι να μουρμουρίσαμε για το όψιμο της αναγγελίας, για την αδικία του μέτρου έναντι των παιδιών που θα δοκιμασθούν με τις απολυτηρίες εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο, για τη δημιουργία τμημάτων που θα λειτουργήσουν ως αποθετήριο μαθητών "περιορισμένων" δυνατοτήτων,  αλλά σε γενικές γραμμές αναγνωρίσαμε μία ρύθμιση που αν ισχύσει ίσως θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα εμβάθυνσης της εξεταστές ύλης για τα υπόλοιπα παιδιά.
Σήμερα,  έχοντας πλέον τελειώσει και η διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων μάλλον όλοι από λίγο ως πολύ έχουμε σχηματίσει μια σαφή εικόνα για τις "αγαθές" προθέσεις της κ. υπουργού.
Τα φετινά θέματα  ήταν κατά γενική ομολογία, σχεδόν σε όλες τις κατευθύνσεις μεγάλου όγκου και σε ορισμένα μαθήματα από τα απαιτητικότερα  των τελευταίων ετών.
Η διαπίστωση αυτή μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι κάθε άλλο παρά τυχαίο ήταν το γεγονός αυτό διότι
α) Η συμμετοχή όλων των μαθητών στις φετινές απολυτήριες εξετάσεις, με τα θέματα να παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά που προαναφέραμε, θα οδηγούσε μοιραία ένα σεβαστό ποσοστό σε  εξαιρετικά χαμηλό βαθμολογικά απολυτήριο, δίνοντας την ευκαιρία στα ΜΜΕ να ξαναρχίσουν το γνωστό τροπάριο περί σφαγής κλπ. Έτσι με τη ρύθμιση του "διχασμένου απολυτηρίου" η κ. υπουργός αποφεύγει τους σκοπέλους αυτού του είδους.
β) Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα ότι έχει σχεδόν εξαφανισθεί η μεσαία κλίμακα βαθμών, τότε οι νέοι φοιτητές της επόμενης χρονιάς σε πολλά τμήματα θα είναι εξ ολοκλήρου με υψηλές βαθμολογίες δίνοντας τη δυνατότητα στην κ. υπουργό να μιλάει για αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών εντός ενός και μόνο χρόνου οπότε είναι φανερό ότι στο επερχόμενο "νέο λύκειο" η αναβάθμιση των σπουδών θα είναι ραγδαία.
γ) Η παραπάνω διαπίστωση θα μπορούσε και να χρησιμοποιήθει και ως "δωράκι" στα ΑΕΙ που συνεχώς διαμαρτύρονται για το γνωστικό επίπεδο των νέων φοιτητών.
δ) Αν πάμε λίγο παραπέρα, συσχετίζοντας και με τις πρόσφατες αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, εύκολα θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε έναν ακόμη λόγο για να στραφεί ο "πανικοβλημένος" γονιός προς τα φροντιστήρια και την ιδιωτική παιδεία.

Δεν είμαι σε θέση  γνωρίζω τις πραγματικές προθέσεις του υπουργείου και ίσως όλα τα παραπάνω είναι αποκυήματα  της νοσηρής και διεστραμμένης φαντασίας μου, όμως  δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα γεγονότα.
α) Τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια αρχίζουν να βάζουν επιπλέον κριτήρια για την εγγραφή των Ελλήνων αποφοίτων πέραν από το απολυτήριο που ίσχυε ως τώρα.
β) Οι μαθητές που έλπιζαν ότι θα βρεθούν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού με ένα υψηλό ενδοσχολικό απολυτήριο, βρίσκονται τώρα στο κενό.
γ) Η ισοτιμία των δύο διαφορετικών απολυτηριών θα δώσει την ευκαιρία σε παιδιά με περιορισμένες γνωσεις να στελεχώσουν την κρατική μηχανή με τις όποιες συνέπειες για τη δομή της διοίκησης
δ) Η προσφυγή του οποιοδήποτε στη δικαιοσύνη εναντίον της υπουρξικής απόφασης θα οδηγήσει πιθανόν σε ακύρωση απολυτηρίων όπως έχει ήδη γίνει για το ΤΕΕ στην Άρτα

Κλείνοντας θα ήθελα ειλικρινά ο χρόνος να διαψεύσει όλα όσα γράφω παραπάνω για να δούμε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να νομοθετεί και να διοικεί έχοντας κατα νου, όχι τα φανταχτερά ιδιωτικά σχολεία στα  οποία στέλνει τα παιδια της,  αλλά τα δημόσια σχολεία από τα οποία  εκείνη περήφανα δηλώνει ότι αποφοίτησε..

1 σχόλιο:

  1. Σανίδα σωτηρίας τα φετινά θέματα για τα ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια. Αλήθεια πως θα υλοποιηθεί το νέο Λυκειο με όλα αυτά τα "εκσυγχρονιστικά" όταν οι καθηγητές βλέπουν τώρα αυτά τα θέματα και δεν ξέρουν τίποτα για τις εξετάσεις μετά από τρία χρόνια; Απλά θα πλακωθούν σε δύσκολα θέματα αγνοώντας τον μαθητή που δεν έχει φιλοδοξίες για ΑΕΙ. Αυτός θα πάρει ενδοσχολικό απολυτήριο για να βρεθεί θριαμβευτικά ( λόγω της πλασματικά υψηλής βαθμολογίας) στο Δημόσιο του μετά ΔΝΤ εποχής με ένα ψωρομισθό που δεν θα φτάνει ούτε για τα βασικά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή