Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2011

Γενική συνέλευση 11/12/2011

Δεύτερη Γ.Σ του ΣΙΕΛ λοιπόν μέσα σε διάστημα ενός μήνα, δείγμα της έντονης κινητικότητας που αναπτύσσεται σε όλα τα επίπεδα τηε ελληνικής πραγματικότητας. . Μια Γ.Σ  έκπληξη όχι τόσο για τη συμμετοχή των συναδέλφων, τα 120 περίπου άτομα που είμασταν εκεί μάλλον δεν είναι αριθμός ενθαρυντικός ειδικά στις σημερινές συνθήκες, αλλά κυρίως για το πνεύμα συναίνεσης και αποφασιστικότητας που ήταν διάχυτο σε όλη τη διάρκεια της Γ.Σ. Ενδιαφέρον το γεγονός ότι καταφέραμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να μην αναλώσουμε το χρόνο μας συζητώντας επί της διαδικασίας. Ενδιαφέρον επίσης ότι κατά την τοποθέτηση του Μ. Κουρουτού ( προέδρου της ΟΙΕΛΕ) αναπτύχθηκε για περίπου 20 λεπτά ένας ζωντανός διάλογος με το ακροατήριο, με τον προεδρο να εξηγεί και να αποσαφινίζει τη στρατηγική της Ομοσπονδίας, αλλά και να απαντά στα πολλά ερωτήματα των συναδέλφων που αφορούσαν μειώσεις αποδοχών. Και το πιο ενδιαφέρον από όλα είναι ότι είδαμε τόσο νέα πρόσωπα και νέους συναδέλφους όχι μόνο στο ακροατήρια αλλά και στο βήμα της συνέλευσης. Τέλος, στο γεγονός ότι οι αποφάσεις της συνέλευσης εγκρίθηκαν ομόφωνα από τους συμμετέχοντες, συνεβαλλε τόσο ο Ν.Παϊζης με το γνωστό διαλεκτικό και δημοκρατικό του πνεύμα ως προεδρεύων της Γ.Σ., όσο και όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις που απέδειξαν ότι όταν οι καταστάσεις γίνονται πιεστικές και κρίσιμες,   και πνεύμα συνεργασίας διαθέτουν και αναπτύσουν την ικανότητα για σύγκλιση και συγκερασμό των απόψεων. 

Στα της συνέλευσης τώρα.
Από την ενημέρωση που έκαναν τα μέλη του ΔΣ καθώς και συνάδελφοι από διάφορα σχολεία διαγράφεται πλεον το εξής σκηνικό :
α) Μία μεγάλη ομάδα σχολαρχών όχι μόνο περικόπτει το κίνητρο απόδοσης στα 50 ευρώ αλλά και σπεύδει να εφαρμόσει το νέο ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου ισχυριζόμενοι ότι καλύπτονται από τις προβλέψεις του ν. 682/77. .Η νομική διαδικασία με την οποία θα αντιμετωπίζονται οι περικοπές αποδοχών υπάρχει εδώ.
β) Από τους σχολάρχες που εναρμονίζονται με το νέο ενιαίο μισθολόγιο  ένα ποσοστό εξακολουθεί μεν να δίνει τις ίδιες αποδοχές στους εκπαιδευτικούς αλλά το ποσό που υπολείπεται των αρχικών απολαβών δίδεται πλέον ως επίδομα εξ ελευθεριότητας ( ως bonus δηλαδή) και με την υποσημείωση ότι είναι στην ευχέρεια του εργοδότη να περικόπτει μέρος ή και ολόκληρο ποσό του εν λόγω επιδόματος κατά το δοκούν. Ένα άλλο ποσοστό εργοδοτών δίδει το ήμισυ των υπολειπόμενων αμοιβών και πάλι ως επίδομα εξ ελευθεριότητας.
γ) Υπάρχουν αρκετά σχολεία που όχι μόνο δεν περικόπτουν τις αποδοχές αλλά και δηλώνουν ότι η τακτική αυτή δεν τους αφορά καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν αποτελούν υποκείμενο οικονομικών  συναλλαγών αλλά πολύτιμοι συνεργάτες με τη βοήθεια των οποίων θα αντιμετωπίσουν την κρίση.
δ) Στην πλειοψηφία των ιδιωτικών σχολείων της Αθήνας έχουν γίνει γενικές συνελεύσεις των συλλόγων διδασκόντων και έχουν παρθεί αποφάσεις για καταγγελία της παράνομης τακτικής των εργοδοτών.
 ε) Οι συνάδελφοι στα εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα  προχώρησαν σε στάση εργασίας και συνεχίζουν με απεργία που κήρυξε η ΟΙΕΛΕ στις 20/12 με στόχο την ακύρωση της απόφασης του σχολείου για περικοπή των αποδοχών τους,
στ) Η μη καταβολή ή η μειωμένη καταβολή δώρου Χριστουγέννων αποτελεί ΠΟΙΝΙΚΌ αδίκημα και αντιμετωπίζεται μόνο με προσφυγή των εκπαιδευτικών που βλάπτονται στα αρμόδια δικαστήρια..
ζ)  Προετοιμάζεται νέος νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση που θα κατατεθεί μάλλον μέσα στον Ιανουάριο οπότε, μετά την πανωλεθρία του ν.3848/2010, απαιτείται εγρήγορση και αγωνιστικότητα.
η) Ισχύει πλέον και στο χώρο της εκπαίδευσης το νέο "επικαιροποιημένο" μνημόνιο που προβλέπει και την ίδρυση ιδιωτικών σχολείων από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο και καταργείται η υποχρέωση ο ιδιοκτήτης ή νόμιμός εκπρόσωπος  ιδιωτικού σχολείου να είναι εκπαιδευτικός.
θ) Οι περιφερειακές διοικήσεις εκπαίδευσης εξακολουθούν, μετά από σχετικές πιέσεις, να αποδίδουν τα αναλογούντα ΜΚ στους συναδέλφους τι στιγμή που με το νέο μισθολόγιο παγώνουν οι μισθολογικές ωριμάνσεις στο δημόσιο. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι η διοίκηση δεν αναγνωρίζει την επέκταση του νέου μισθολογίου και στα ιδιωτικά σχολεία.
ι) Η ΟΙΕΛΕ με εξώδικες προσκλήσεις προς την Υφυπουργό Παιδείας  και τον ειδικό γραμματέα ζητεί να κοινοποιηθούν επιτέλους   προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τα έγγραφα του  Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που βεβαιώνουν ως παράνομη κάθε περικοπή του μισθού μας.

Ως προς το κλίμα που διαμορφώθηκε  από τις τοποθετήσεις των συναδέλφων θα πρέπει να σταθούμε στην κοινή διαπίστωση ότι  πέρασε οριστικά πλέον η εποχή όπου όλοι απολαμβάναμε, χωρίς ιδιαίτερο κόπο και θυσίες, τα οφέλη από τον αγώνα μια μικρής ομάδας  συνδικαλιστών που έτρεχε διαρκώς για να διασφαλίσει τα εργασιακά μας οφέλη. Το συνδικαλιστικό αυτό μοντέλο μπορεί να απέδωσε πολλούς και σημαντικούς καρπούς κατά την περασμένη δεκαετία αλλά είναι φανερό ότι έχει πλέον ολοκληρώσει την πορεία του. Με την ηγεσία του υπουργείου χωρίς καμία διάθεση συνεργασίας και απροκάλυπτα εχθρική απέναντί μας, να ακολουθεί πιστά τη γραμμή που επέλεξε στην κατάρτιση ν.3848/2010,  είναι φανερό ότι δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια διπλωματικών ελιγμών και υποχωρήσεων τακτικής. Πρέπει να αντιληφθούμε γρήγορα ότι μοναδικά μας αλλά πανίσχυρα όπλα είναι η αποφασιστικότητα, η συλλογικότητα και η αλληλεγγύη.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον σημείο, ενδεικτικό της αλλαγής αντίληψης που συντελείται στο επίπεδο της συνδικαλιστικής ηγεσίας  των παρατάξεων που παρευρίσκονταν στη ΓΣ του ΣΙΕΛ, ήταν ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε στο θέμα των απεργιακών κινητοποιήσεων. Είναι εντυπωσιακό ότι όταν τέθηκε το θέμα γενικής απεργίας στα ιδιωτικά σχολεία ή επιλεκτικής απεργίας στα σχολεία που προχωρούν σε μισθολογικές περικοπές, ακόμη και παρατάξεις που τις είχαμε συνηθίσει να πλειοδοτούν με μαχητικότητα στην ταξική σύγκρουση, εμφανίστηκαν  προβληματισμένες και επιφυλακτικές στην ιδέα τις γενικής απεργίας, τουλάχιστον στην πρώτη φάση της διεκδίκησης.

Έχω και παλαιότερα αναφέρει εδώ στο blog ότι έχει αρχίσει να διαφαινεται μια μεταβολή στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε όλοι μας τις συλλογικές διαδικασίες και τη συμμετοχή μας σε αυτές. Καθώς αποδείχθηκε βρισκόμαστε πλεόν στην αρχή εντυπωσιακών και σαγηνευτικών αλλαγών....




Ολόκληρη η απόφαση της ΓΣ εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου